تکنیک لاو پالی میراث به جای مانده از کمبودهایی است که همواره انسان با آن گریبان بوده و راه چاره را در کنار آمدن با آن دانسته و خیلی مواقع این کنار آمدن ها تبدیل به الگو می شوند. تکنیک لاوپالی هم یکی از همین الگوهایی است که در اصل مربوط می شود به ساخت مدل های سه بعدی با تعداد کم پالیگان برای بازی های کامپیوتری تا کنسولهای بازی بتوانند از پس اجرای گرافیک آن بربیایند که نمونه آن را در بازی محبوب و خاطره انگیز کنسول سگا در سال 1992 می بینید
و اما این تکنیک به مرور توانست با کمک هنرمندان به جذابیتش بیفزاید و تبدیل به استایلی شود و حال می بینیم با وجود اینکه دیگر آن کمبودها وجود ندارد و براحتی می توان با تکیه بر قدرت سخت افزارهای نسل جدید مدل های high poly را اجرا کرد و دیگر دغدغه ای از این بابت نداشت، ولیکن همچنان این کمبودها جذابیت خودشان را دارند و تکنیک low poly هم مثل تکنیک pixel art از قالب محدودیت خارج شده و به دنیای استایل ها پا گذاشتند و نقش خاطره می زنند در ذهن مخاطبین
این استایل حتی وارد دیگر حوزه های تصویرسازی نظیر تصویرسازی کتاب نیز شده است که این نشان از پرجاذبه بودن این استایل برای تمامی اقشار دارد که نمونه ای از آن را در تصویر زیر می بینید
برای ساخت استایل low poly از نرم افزارهای مختلفی می توان استفاده کرد و جالب است بدانید که با نرم افزارهای 2d نظیر فتوشاپ و ایلاستریتور هم می توانید این استایل را پیاده کنید ولی تخصصی تر آن با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی است که یکی از آسان ترین نرم افزارها از لحاظ مدلسازی، نورپردازی و .... نرم افزار Cinema 4d است که پیچیدگی های کمتری نسبت به نرم افزارهایی چون مایا و مکس دارد
یکی از استودیوهای حرفه ای که از این استایل به صورت کاملا جذابی استفاده کرده و توانسته از آن برای رساندن پیام های کاملا پیچیده و حوصله سربر استفاده کند و آن ها را تبدیل به پیام هایی جذاب کرده که بدون شک مخاطب غرق آن خواهد شد و لحظه ای پلک نخواهد زد، استودیوی UHLESS واقع در برلین آلمان است که در ادامه این کار را مشاهده می کنید
در ادامه نیز چند کار دیگر از هنرمندانی که این استایل را از کمبودهای سخت افزاری به ارث برده اند می توانید مشاهده کنید