موشن گرافیک

استودیو لومبر(در اسپانیایی به معنای نور با حرارت آتش)، استودیویی چند منظوره در بوینوس آیرس آرژانتین هست که از سال 2010 شروع به کار کرد و تخصص زیادی در برندینگ رسانه ای در حوزه تلویزیون و سرگرمی دارا می باشد. ایده های خلاقانه ای رو برای تک تک مشتریانشون ارائه می کنند که همین عامل باعث شده پا را فراتر از کشورشان آرژانتین گذاشته و با شبکه های تلویزیونی معتبر بین المللی همکاری داشته باشند از جمله نشنال جئوگرافیک. از تخصص خوبی که در روایتگری بصری دارند به خوبی در جهت حیات بخشیدن به برندها استفاده می کنند و هویت و جان تازه ای به آن ها می بخشند و به قدری تازه و خلاقانه این کار را می کنند که هر مخاطبی را شیفته خود می کنند.

یکی از اصول برند شدن متمایز بودن از دیگر رقبا است که این استودیو به خوبی روی این اصل تمرکز کرده و توانسته ارزش بالایی به برندهای مشتریانش ببخشد طوری که آن ها را مسحور قدرتشان می کند

موسس این استودیو سرجیو صالح هست که از سال 1996 وارد صنعت موشن گرافیک شده و 7 سال رو در استودیو Medialuna به عنوان انیماتور مشغول بود و بعد از آن سه سال به صورت آزاد کار کرد و در نهایت سال 2010 استودیوی خودش رو با نام لومبر تاسیس کرد که کاملا شاهد تجربیات بلند او در صنعت موشن گرافیک در این چند سال هستیم که شالوده آن را در استودیوی خودش تزریق کرده که الحق و الانصاف به خوبی از پس آن برآمده و توانست با غول های رسانه ای دنیا مثل فاکس و نشنال جئوگرافیک همکاری کند

یکی از توانایی های کارگردانان همه فن حریف و خلاق در این هست که هر نوع پروژه ای با هرگونه Brief ای که به پستشون بخوره از عهده اش برمیان که نمونه این نوع پروژه ها رو شبکه تلویزیونی فاکس در اختیار این استودیو قرار داد در رابطه با سریال The walking dead که محوریت داستان این سریال در رابطه با زامبی هاست.  جالب اینجاست که شبکه فاکس از آن ها درخواست بامپرهای 5 ثانیه ای برای این سریال میکنه بدون اینکه زامبی در آنها باشه، بدون اینکه چیزی از سریال نمایش داده بشه. بدون اینکه ترسناک باشه و غیره . قبل از اینکه ادامه متن رو بخونید، کمی صبر کنید و در رابطه با این درخواست شبکه فاکس فکر کنید که اگر شما جای کارگردان این پروژه بودید چه کار می کردید. 

حال جالبتر اینجاست که برای فصل دوم این سریال، دست آن ها بسته تر هم میشه و از آنها درخواست می کنند که فقط از پوسترهای تبلیغاتی خود سریال استفاده کنند و لاغیر. نگاهی به شاهکار این استودیو میندازیم

 


و اما خود استودیو در رابطه با اینکه چرا شبکه فاکس چنین درخواست هایی داشته و تا این اندازه آن ها را در اجرای این بامپرها محدود کرده میگه که شبکه فاکس، شبکه ای بین المللی به حساب میاد که در کشورهای زیادی در سراسر دنیا با زبان های مختلف پخش میشه و به همین دلیل باید خیلی نگاه بازتری داشته باشند نسبت به  فرهنگ و ذائقه های گوناگون و به همین دلیل چنین سیاست هایی را در جهت جلب اکثریت بینندگان از عموم مردم اخذ کرده اند نه اقلیتی خاص.

با توجه به کارهای زیادی که برای شبکه فاکس انجام دادیم کاملا با ذائقه آن ها آشنا هستیم. به طور مثال Brief ای که از آنها دریافت می کنیم را خیلی دقیق و مو به مو اجرا می کنیم. پالت رنگی خودشان، لی آوت و دستورالعمل های حرکتی که ابلاغ می کنند.

بعضی Brief ها بسته هستند و بعضی هم باز که Brief های بسته مثل شبکه فاکس بود که توضیح دادیم. و اما Brief های باز که خیلی دست ما رو باز می گذارند و بیشتر اهداف مورد نظر مشتری در آن قید شده نه دستورالعمل های اجرا که به طور مثال ما پروژه ای داشتیم که مشتری از ما خواسته که حس و حال آینده رو در کارش ایجاد کنیم، همین و بس و با توجه به اعتمادی که به توانایی های  ما داشت کل پروسه رو به ما سپرد و در نهایت از اعتمادش رضایت کافی داشت.

 

چند نفر در استودیوی شما مشغول به کار هستند؟

ما 9 نفر هستیم با تخصص های دیزاین و انیمیت. ولی با خیلی از دوستانمون در آرژانتین همکاری می کنیم و در واقع اگر اونها رو هم حساب کنیم، در کل برای هر پروژه بزرگی 15 تا 20 نفر جمع میشیم. گرچه برای ساخت بامپ ها تعداد زیادی نیاز نیست و تقریبا با 5 نفر کار بسته میشه.

 

چند نفر روی پروژه های Broadcast کار می کنند؟

تعداد نفرات بستگی به سنگینی هر پروژه ای داره. مثلا برای کارهای کوچکی مثل بامپ ها تیم کوچکی نیاز هست. یک مدیر نوآوری، مدیر تولید، کارگردان هنری، 2 دیزاینر و 2 انیماتور. برای برندینگ تلویزیونی، با توجه به سنگینی پروژه، تعداد نفرات تیم به 2 تا 3 برابر هم میرسه متشکل از 2 کارگردان هنری، 4 تا 5 دیزاینر و 5 تا 6 انیماتور.

 

پروسه اجرای هر پروژه به چه صورت هست؟

به طور خلاصه، پروسه کار با Brief ای با جزئیات از طرف مشتری شروع میشه. بعد ما شروع به سبک و سنگین کردن پروژه می کنیم و بسته به نیاز پروژه، تیم مورد نیاز رو جمع می کنیم و بعد از طوفان فکری Brainstorm وظایف هر کدام از اعضا رو مشخص می کنیم. تیم دیزاین و انیمیشن به صورت موازی با هم شروع می کنند و خطی نیست که ابتدا تیم دیزاین کار خودش رو تمام کنه بعد نوبت به تیم انیمیت برسه. بلکه کاملا موازی پیش میریم و حتی پروسه موسیقی نیز از همان ابتدا استارت میخوره.

وقتی کلیت کار از قالب در اومد اون رو به مشتری ارسال می کنیم برای بازخورد های مشتری. ما تست های انیمیشن رو همراه با موسیقی تستی رو برای مشتری ارسال می کنیم تا درک بهتری از نتیجه نهایی داشته باشه. زمانی که مشتری بازخورد مثبت خودش رو داد اونوتقت ماشین استودیوی ما تازه راه میفته و بسته به نوع پروژه به طور میانگین بین 20 روز تا 2 ماه زمان خواهد برد تا کار به سرانجام برسد.

 

برای دیدن وبسایت این استودیو میتونید روی لینک زیر کلیک کنید

.جهت اطلاع از جدیدترین پست های وبلاگ می توانید با کلیک روی لینک زیر در کانال تلگرام ما عضو شوید

  • ۹۶/۰۵/۱۶
  • سید محمد موسوی

نظرات (۹)

  • سینا عبادی
  • عالی بود آقای موسوی
    موشن گرافیک رو تو ایران با وبلاگ شما شناختم. بقیه فقط از نرم افزار حرف میزنند
  • سید محمد موسوی
  • لطف دارید ممنون
  • لیلا توفیقی
  • ممنون خیلی مفید بود و با زوایای کار استودیوهای خارجی آشنا شدم بعد از دیدن وبلاگ شما
    موفق باشید
  • فهیمه سادات میرشاکری
  • سلام و خدا قوت. بسیار عالی بود و استفاده کردم.
    مطالبی که میذارید باعث درک عمیق تر ما از مباحث و دنیای موشن گرافیک میشه.
    سپاس و تشکر
  • سید محمد موسوی
  • لطف دارید دوستان 
    خوشحالم مفید فایده واقع شد
    سلام دوست عزیز
    بسیار عالی، کامل مشاهده و مطالعه شد
  • سید محمد موسوی
  • تشکر دوست جعفری نام
  • حمید قائدی
  • عالی بود آقای موسوی 
    تازه فهمیدم کجای موشن هستم
  • سید محمد موسوی
  • امیدوارم استفاده لازم رو برده باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی